Hopp til innhold

Salgs -og leveringsbetingelser

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER


Eventim står for salg og distribusjon av billetter på denne nettsiden. Nye Hjorten Teater AS står for øvrige salg av reklameartikler i webshopen. Betingelser spesielt knyttet til webshopen står beskrevet i eget kapittel.

Salgs- og leveringsbetingelsene er oppdatert 25.06.2024, og er gjeldene for alle kjøp som foretas fra og med denne datoen.

Salg av produkter fra denne side foretas av Eventim.no («Eventim»), Akersgaten 7, 0158 Oslo, CVR 995 498 057. Henvendelser til Eventim kan gjøres via e-post til kundeservice@eventim.no og på tlf. 21 95 92 00

Avtalevilkår

Det blir først inngått en bindende kjøpsavtale mellom Nye Hjorten Teater og innehaveren av billetten (du/deg) når Eventim har registrert og mottatt betaling og du har mottatt en ordrebekreftelse. 

Ved å akseptere vilkårene i denne avtalen godtar du å få informasjon fra våre søsterbedrifter og partnere, for å komplettere kjøpsopplevelsen.

NB: Eventim er kun formidler av billetter på vegne av arrangøren. Eventim er ikke arrangør eller promotør av de arrangementene som tilbys. Arrangementene blir selv ivaretatt av den respektive arrangøren. Det betyr at arrangøren er din avtalepart. Det er arrangøren – og ikke Eventim – som er ansvarlig for overholdelse av avtalen. Alle forhold som vedrører overholdelse av avtalen, må derfor avklares direkte med arrangøren. Hvem som er arrangøren,fremgår i arrangementsbeskrivelsen.

 

Kjøpsavtalen er underlagt norsk lov, med mindre det finnes ufravikelige regler om forbrukervern som gjelder i landet du har bopel i.

 

Billettkjøpet

For å foreta kjøp må du gjøre følgende:

1.Søk og finn billett(er)

2.Velg leveringsform

3.Godkjenn salgs- og leveringsbetingelsene

4.Logg inn hvis du allerede er kunde. Hvis du ikke allerede er kunde, kan du enkelt opprette deg selv som kunde

5.Tast inn kundeopplysninger

6. Tast inn eventuell rabattkode/gavekortkode

7.Velg betalingsform

8.Kontrollér at alle opplysninger er korrekte

9.Godkjenn kjøpet

Din ordrebekreftelse kan nå sees på skjermen, og du vil i løpet av få minutter motta din kvittering via e-post.

Levering 

Eventim sender billetter til hele verden. Hvis du har valgt standard post som leveringsmetode, sendes billettene til deg hurtigst mulig, og de vil være hos deg 5-7 virkedager etter kjøpet. For billetter som sendes til utlandet, må det forventes en leveringstid på opptil 14 dager. Billettene sendes til deg med alminnelig standardbrev til den adressen du har opplyst ved kjøpet. Er det kort tid til arrangementet, sendes brevet med ekspresspost. Vårt strekkodesystem sikrer at den billetten du mottar ikke kan kopieres eller på annen måte forfalskes. Det er derfor ikke nødvendig å sende brevet rekommandert, og du behøver ikke å være hjemme når billettene kommer med posten.

Bemerk at det kan forekomme lengre leveringstid ved særskilte arrangement.

Har du kjøpt en e-billett mottar du billetten din på e-post hurtigst mulig etter kjøpet. Om du ikke har mottatt e-posten med billettene innen 24 timer etter gjennomført kjøp, kan du sende e-post til billett@nyehjortenteater.no

Har du valgt “e-billett” som leveringsmetode så kan du på ordrebekreftelsessiden finne en QR-kode hvor du kan hente billettene. I ordrebekreftelsen, som du mottar rett etter kjøpet, er også en print@home billett vedlagt.

Hvis du ikke laster ned billettene dine fra ordrebekreftelsen eller du ikke mottar ordrebekreftelse på e-post, kan du alltid logge inn på din konto og hente e-billettene dine.

Betaling 

Alle priser er inklusiv moms, skatter og billettgebyr, men eksklusive leveringsomkostninger og andre gebyrer. Disse omkostningene fremgår separat og som en del av det samlede beløpet under ordreprosessen før betalingen gjennomføres.

Du kan betale for billettene dine med Visa, Mastercard og Vipps. All kommunikasjon mellom deg og Eventim foregår kryptert.

Ved betaling med Mastercard eller Visa, håndteres betalingen av vår partner CTS Eventim & Co. KGaA, Contrescarpe 75 A, 28195 Bremen, Tyskland, som er et søsterselskap til Eventim.

Billettgebyr, leverings- og administrasjonsomkostninger

Billettgebyret er inkludert i billettprisen.

Leveringsomkostningene avhenger av hvor billetten skal sendes til. Billetter som skal sendes til Norge ilegges et forsendelsesgebyr på NOK 49 per transaksjon. Forsendelsesgebyr til utlandet er NOK 75 per transaksjon. Kjøper du billetten via Eventims kundeservice ilegges et ekspedisjonsgebyr på NOK 25, uavhengig av antallet av billetter.

Billetten

Billetten, med den påtrykte strekkoden, er ditt inngangsbevis til et konkret arrangement. Billetten er kun gyldig hvis strekkoden er aktivert. Det vil si at billetter som er blitt annullert pga. mistet billett o.l., ikke er gyldige inngangsbevis. Strekkoden aksepteres kun én gang. Billetten kan altså ikke kopieres eller på annen måte forsøkt brukt flere ganger.

Hvis du blir forhindret i å delta på et arrangement kan du gjerne gi billetten videre til noen andre. Det kan være enkelte arrangementer som krever gyldig legitimasjon med bilde i døren, det vil i så fall fremgå tydelig på hjemmesiden og på billetten.

Det er ikke tillatt å bruke eller overføre kjøpte billetter til kommersielle formål, blant annet ved:

-Bruk av billetter som premie i konkurranser eller lignende, uten at det er innhentet tillatelse fra både arrangør og artist.

-Utlevering av billetter hvor utleveringen skjer som betaling for andre ytelser, f.eks. salg av reise, restaurantbesøk, hotellopphold og lignende, uten at det er innhentet tillatelse fra både arrangør og artist.

-Profesjonelt virksomhetssalg eller annen utlevering av billetter, uansett pris.

Det bemerkes spesielt at det ifølge Svartebørsloven er forbudt å søke oppnådd fortjeneste gjennom videresalg av konsertbilletter. (Lov om forbud mot prispåslag ved videresalg av billetter til kultur- og idrettsarrangementer. (2007-06-29).

Bruk eller utlevering av en billett ved kommersielt formål vil føre til annullering av billetten. Vi har rett til å kreve samtlige omkostninger forbundet med annulleringen og å kreve samtlige omkostninger forbundet med annulleringen og som følge av misbruket, som utgjør minimum NOK 500 per billett.

Mistet billett

Dersom billetten mistes før arrangementet, kan vi utstede ny billett til deg. Send en e-post til billett@nyehjortenteater.no 

Mottar du ikke billetten din med posten, kan vi skrive ut en ny billett til deg uten omkostning og risiko for deg. Den nye billetten vil ha en ny strekkode, mens den bortkomne billetten blir annullert og kan ikke lengre brukes ved inngangen til arrangementet. Etter 30 virkedager er det ditt eget ansvar om billetten går tapt, og du blir derfor nødt til å betale for gjenutskrivning av billetten.

Gebyret for å skrive ut en tapt billett på nytt er NOK 60,- i ekspedisjonsgebyr og evt. forsendelsesgebyr. Dette gjelder ikke e-billetter som er gratis å få tilsendt på nytt. Når en gjenutskrivning er gjennomført, er det ikke mulig å angre gjenutskrivningen da de opprinnelige billettene er annullert.

Bytte av billett

Kjøpte billetter kan byttes til en annen forestilling i samme produksjon, minimum 14 dager før start av forestillingen du har kjøpt billetter til. Det forutsetter ledig kapasitet på forestillingen du ønsker å bytte til.
Du kan bytte innad i samme billettkategori, eller til en høyere billettkategori mot et tillegg i pris. Dersom man velger å bytte til en billigere priskategori, vil resterende beløp gå tapt.
Billetter bytter du ved å kontakteEventim kundeservice på +47 21 95 92 00eller på e-post til kundeservice@nyehjortenteater.no. Det tilkommer gebyr ved bytte av billetter. 

Avlysning

Et arrangement er avlyst dersom arrangementet ikke gjennomføres. Endringer i programmet, beliggenhet, delvis gjennomføring av arrangementet o.l. er dermed ikke en avlysning og pengene refunderes som regel ikke.

Refundering 

Kjøpte billetter refunderes ikke. Se eventuelt avsnitt om bytte av billett.

Det er den enkelte arrangør som er ansvarlig for å refundere kjøpesummen ved avlysninger. Selve refunderingen foretas av Eventim på vegne av og etter instruks fra arrangøren. Refunderingen gjøres til det kortet som ble brukt til kjøp av billettene.

Som billettformidler dekker ikke Eventim ditt tap som følge av arrangørens konkurs, avlysning av arrangement eller som følge av andre eventuelle mangler vedrørende arrangementet. Du godtar hermed å ikke kunne rette slike krav mot Eventim.

NB! Billettgebyrer, andre gebyrer, avbestillingsforsikringer og evt. forsendelsesomkostninger betalt i forbindelse med billettkjøpet, refunderes ikke ved avlysninger/endringer.

Det er ingen angrerett for kjøp av billetter på denne nettsiden.

Ansvar

Eventim påtar seg ikke noe ansvar ovenfor deg, med unntak av det som fremgår av de foregående punkter og ufravikelige lovgivning. Vi kan ikke i noen tilfeller stå til ansvar for indirekte tap eller følgeskader, inkludert ødeleggelser av data.

Personopplysninger

Vi registrerer og anvender personopplysninger om deg i overensstemmelse med vår personvernspolitikk.

Reklamasjon og klagemuligheter

Enhver form for reklamasjon vedrørende selve arrangementet, skal rettes direkte til arrangøren, da arrangøren er din avtalepart. Er det imidlertid noe du er utilfreds med i forbindelse med ditt kjøp av billetter, kan du kontakte ved å sende e-post til billett@nyehjortenteater.no 

Europakommisjonens klageportal på nett kan også brukes ved innsendelse av en klage. Det er spesielt relevant om du har bopel i et annet EU-land. Klagen innsendes her: http://ec.europa.eu/odr. Ved innsendelse av en klage må du opplyse arrangørens e-postadresse.

Forbehold 

Nye Hjorten Teater forbeholder seg retten til å annullere utstedte billetter mot tilbakebetaling av billettens pris og gebyr. Eventim tar forbehold om feil i opplysninger om priser og for utsolgte arrangement.

Nye Hjorten Teater forbeholder seg retten til å endre på plasstildelingen innenfor samme billettkategori, samt flytting til en annen kategori mot å utbetale deg en eventuell prisdifferanse.

Nye Hjorten Teater er selv ansvarlig for billettkjøperens eventuelle direkte tap, hvor dens ansvar foreligger i henhold til norsk lovgivning. Eventims ansvar er i slike tilfeller begrenset til det betalte billettgebyret.

Webshop

Dette avsnittet omhandler alle kjøp gjort i Nye Hjorten Teaters webshop med nettadresse merch.nyehjortenteater.no.

Pris

Alle priser som er oppgitt i webshopen er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgiftog fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift og frakt.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter. 

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Produkter


Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke Nye Hjorten Teater stå til ansvar for valg av størrelse.

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

Avtaleinngåelse


Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i webshopen, eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

Betaling


Hos oss kan du velge mellom to trygge og sikre betalingsmetoder.

Vipps – vi tilbyr Vipps som betalingsmetode i kassen. Retursum tilbakebetales kortet som er koblet mot din Vippskonto.
Ta kontakt med Vipps kundeservice eller tlf: 22 48 28 00 (mandag til fredag 08 - 20, lørdag 10-18 og søndag 11-19)

Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpesummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.

Leveringsmetode


Vi benytter Bring som fraktleverandør. Gjeldende priser oppgis ved utsjekk i webshopen.

Normal leveringstid: 1-3 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

Levering og forsinkelse


Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Nye Hjorten Teater AS eller Bring.

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunktet.
Har du mottatt pakken din, men mangler deler av ordren din er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt. Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.

Angrerett


Alle kjøp gjort i Nye Hjorten Teaters webshop er per definisjon postordresalg, og underlegges normalt angrefristloven som gir deg 14 dagers angrerett på ubrukte varer.
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, merker eller pels fra husdyr.

Varer skal alltid pakkes inn i en egen sendingsemballasje slik at original emballasje som hører til produktet ikke blir skadet. Dersom originalemballasjen er ødelagt eller fjernet helt vil varen anses som brukt.

GENERELLE BETINGELSER VED RETUR/BYTTE:

1. Angrefristen gjelder fra den dag pakken mottas fra transportør. Varen skal være innlevert for tilbakesending senest dag 14.

2. Varer må tilbakeleveres i original emballasje uten at denne er skadet. Varene må fremstå som nye og ikke være tatt i bruk.

3. Dersom det er forsegling på emballeringen til produktet, må denne ikke være brutt.

4. Dersom retur skjer pga. defekt eller mangel ved varen må feilbeskrivelse fra kunden følge med.

5. Varer som blir sendt i oppkrav vil ikke bli hentet.

6. Angrefristen gjelder ikke ved næringskjøp.


HVILKE RETTIGHETER HAR JEG SOM KUNDE HVIS JEG ØNSKER Å RETURNERE EN VARE?

I henhold til angrerettloven Nr. 10 5 2000, har du rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn, innen 14 dager etterkjøpet. Dette forutsetter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt

(dette blir automatisk generert og sendt ut på e-post). Dersom selgeren ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlaterå overlevere det obligatoriske angrefristskjemaet senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder.

Du må gi melding til oss dersom angreretten benyttes. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må varen være ubrukt, ioriginal stand, i original uskadet emballasje og ikke teipet eller skadet på noen måte. Bruk en eske eller en pose utenpå originalemballasjen.

Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ingen formkrav til meldingen, men denne børav bevismessige årsaker være skriftlig. Retur kan meldes på e-post til info@nyehjortenteater.no

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selgeren å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker.

Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, om den bestilte varen ikke var tilgjengelig.


Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav


Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed umiddelbart etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp.

Bytte og retur tar ofte opp til 1-3 uker fra du har sendt varen i retur.

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

Reklamasjonsvarer skal sendes i retur til oss innen rimelig tid, senest innen 14 dager etter at du har fått godkjent reklamasjonen via mail fra oss.

Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold


Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse
Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.


Heving
Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.


Erstatning
Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.


Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.


Gebyr ved uavhentede varer
Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster Nye Hjorten Teater kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-). Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

NYHETSBREV

Vil du få med deg siste nytt? Meld deg på vårt nyhetsbrev, og vær den første som får informasjon om nye forestillinger og annet som skjer ved teateret.